A költészet napja alkalmából tartottunk kedvenc versekből és ismeretlen versekből felolvasást, csütörtökre is várom azokat a költeményeket, amiket szerettek vagy valamiért fontosnak tartjátok, egyben fogom felrakni őket egy bejegyzésbe a múlt alkalommal elhangzottakkal.

Feladat:
Költészet napja, versek… maradjunk a témánál.
Egy költő bőrébe kell bújnotok! Lehet sikeres költő, lehet sikertelen költő, lehet férfi, lehet nő, lehet fiatal, idős, hobbiköltő, főállású költő, visszajelzést váró költő (kiadótól, szerelmétől), a lényeg hogy az egyik napjára vagyunk kíváncsiak. Hogy ébred, hogy dolgozik, miket ír? Mik inspirálják jelenleg? Vagy válságban van netán? Hol él? Hogyan él? Tudtok tőle idézni, a legújabb verséből mondjuk?
Hajrá!
Emailben jöhetnek a művek, ha nem sikerül csütörtökig, akkor természetesen később is fogadjuk őket örömmel. 🙂

Előző alkalomra beküldött feladat témája pedig az iskola volt, pontosabban iskolában dolgozó főszereplőkkel bűvészkedtetek és nem kicsit sikerültek jól. Köszi a beküldéseket mindenkinek! A publikus művek:

1.

Egy iskolában dolgozom karbantartóként. Az én barátaim, a kazánház, a torna  terem, szertár, alagsor, pince, foci pálya, udvar, mosdók,  és beletartozik az iskola  konyhája is.  Minden reggel azzal kezdek, hogy bejárom az iskolát, a szertártól, a konyháig. A 8- órai munka kezdés előtt, télen befűtöm a kazánház csöveit, le ellenörzöm a szertár zárt ajtajait, hogy minden kosárlabda, medicin, és röplabda meg van e. Az udvaron ősszel a leveleket húzom össze, télen a havat takaritom el. Reggel 7 óra körül már jönnek a takaritók, és a konyhán dolgozók. Mielőtt jönnének a diákok, megtudok reggelizni. Minden reggel egy karéj vajas lekváros kenyér a reggelim.Igy volt ez ma is. Már 10 éve dolgozom itt. Mondtam is konyás lányoknak, hogy megyek a helyemre, ami régen egy kisebb szertár volt. Most ott töltöm az időm nagyobbik részét.Megjöttek a tanárok és a diákok, megyek mielőtt a diákok meglátnak. Még a végén megijednek a kisebbek. Meglátnak ezekkel a szerszámokkal a zsebemben, nemtudják mire használom a fogót és csavarhúzót, ami az oldalzsebemből kilóg. 8 óra, megkezdődik a tanitás. Én még egyszer körbejárom az udvart, nehogy hanyag munkát végezzek. De minden rendben. A leveleket összehúztam, a foci pálya elő van készitve, jöhetnek a felősök lejátszhatnak egy két meccset.Reggel 10 óra van, el kezdett esni az eső. Ma már nem lesz kint megtartva a testnevelés óra. Bekapcsolom a rádiót, a telefont kiteszem az asztalra, hogy meglássam, ha hivnak, hogy valami elromlott, valamit meg kell húzni, valamit karban kell tartani. De ez is ugyanolyan unalmas esős napnak tűnik mint a többi, ma sem hiv senki. 

2.
Tanár vagyok. Matematikat és fizikát tanítok. A Jazmin utcai iskolában tanítok.  Vagyunk 30 tanár és az igazgató. Ez nem nagy iskola. Arról híres hogy idejart József Attila is. Minden évben ezt megünnepeljük.  Sok minden megváltozott mikor József Attila itt tanult. Azóta ez az iskola is vegyes iskola. Fiuk és lányok járnak vegyesen. Szeretek itt tanítani. Okos gyerekek járnak ide. VIII kerület de ezen a környéken sok szép új ház is van. Sok gyerek jar az iskolába. Régi iskola de szépen fel van újítva. Szeretek itt tanítani. Jo az igazgató. Egy hölgy aki mindent kizárólag az iskolának. Kérte hogy legyen a neve az iskolának hogy József Attila iskola is de ezt nem sikerült még elérnie. Reméljük jövőre ez is sikerül. Régi vágyunk. Itt majdnem minden rendben csak a torna tanár ne lenne itt. András igy hívják erőszakos ember. Meg van győződve hogy a testnevelés a legfontosabb tantárgy. Lenéz minket. Egyébként jol néz ki izmos férfi. Negyvenéves. Beképzelt ember. Csúnyát akartam mondani de meggondoltam magam. Ezt az írást hátha gyerek is olvassa. Ne beszéljek csúnyán. Szeretem tanítani a matekot és a fizikát. Ez a két tantárgy fontos. Alap tantárgy. Gyerekek szeretnek. Ez jo érzés. Jóban vagyok szinte mindenkivel. Talán még a rajz tanárnő sem a kedvencem. Az is nagyképű liba. Azt hiszi tud festeni és állandóan kiteszi a festményeket a folyosóra. Ingyen kiállítás. Mi pedig nézzük mit festettek a gyerekek. Persze az ő festményei is kint vannak. Megvallom a gyerekek ügyesebbek mint Ő. Tehát ez van. A torna tanárral jóban vannak. Összeillenek. Hiszen mindkettő azt hiszi hogy ők a nagyok. Minket lenéznek.  Egy torna tanár és egy rajztanárnő lenéz egy matematika fizika tanárt. Vicces. Kinevetem őket.  A matematika ősi tudomány. Tudomány. Ezt tanitom. Fizika a törvények birodalma. Nem holmi láb emelgetés és pamacsolás. Erről ennyit. Ezek mit sem tudnak a nagy fizikusokrol. Főleg nem tudnak semmit a kedvencemről Einsteinről. Tanitani jó dolog. Most a pandémiás időben online oktatás zajlik. Ez nehezebb mert matematikat tanítani online igencsak kimeritő.  Most kitaláltak a gyerekek hogy Skypon csináljuk. Így egy kicsivel jobb. Latom a gyerekeket. Mennyire értik mit magyarázok.  Alig várom hogy vége legyen és újra az osztályban legyünk. Akkor végre normálisan tudunk tanulni. Így csak tanulgatunk.  Főleg a kicsikkel nehéz.  Nem látom őket csak a munkájukat. Van olyan tanulom aki most sokat rontott.  Mit csináljak vele. Okos gyerek csak nem megy neki az egyedül tanulni módszer. Neki kellene a tanár segítő keze. Most azt találtam ki hogy neki külön órát tartok. Most jobbak is lettek az eredmények. Ez bevált. Nehéz most tanítani de szeretem amit csinálok. Most a többiek is sokat dolgoznak. Nem tudom mikor lesz tanítás. Jo lenne ha a jövő héten már lehetne tanítani. Meglátjuk. Most ennyit tudok mondani az iskoláról. Jól leszünk ha ujra rendesen az iskolában tanithatunk. Addig is kitartás. Mindenkinek főleg a diákoknak.  .


Leave a Reply